BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mAi cRi kAt Sini

Thursday, January 14, 2010

ukuran pakaimu sama dengan nilai kasih bt saudaramu?


salam alaikh...
sekian lama butang keyboard ni tak diguna untuk input post kat blog..sekian lama bisikan hati terpendam didalam..hari ini semakin retak dibuat kawan..

hurm..riak isunye..belajar di ipta dengan tak de basic yang kuat tentang course yang diambil..no friend wanted to share knowledge hapily..mgkin juga aku yang telampau menjauh..tah aku tak pasti...tapi yang penting aku dikurnia hati yang mudah berbolak balik... saat ini aku membenci kerana sikapnya,,suatu saat nt aku mudah kasih bila dia dalam susah atau berubah...

hidup kat sni ramai yang kata mudah, hapy..tapi untuk stady aku laluinya dengan pedih hulu hati..tak de gaviscon yang blh jadi penawar mcm iklan dalam tv..

tapi aku tak salah kan sesiapa pun untuk itu...untuk tidak punya teman menelaah bersama mcm masa form 3 dlu..untuk tak de sumber motivasi..untuk sikitnya pengetahuan..untuk mudahnya putus asa...aku tidak salahkan sesiapa krn aku tahu kegagalan itu berpunca dari aku yang tak kuat berusaha...

Tuahan kurniakan aku kekuatan untuk memula dan menerus takdir yang Kau tetap untuk ku..
aku tak sekuat yang dilihat..tak setabah yang difikir mereka..masih punya rasa dan perasaab yang sllu ku sembunyi..
biarlah...tidak punya teman seperti yang lain buka beerti aku tidak bermasyarakat..tapi aku sedar aku susar memulakan bahkan lama masa yang ku ambil untuk akrab..
tapi sepasti aku Ya Tuhan,aku hambaMu yang mampu menjadi kawn yang baik...yang baik adalah ssh untuk diperoleh dan diberi percumakan.. statement yang aku simpan bt penyejuk hati..


hari ini pembahagian kumpulan untuk sal;ah satu subjek yang aku ambil di fakulti yang penuh tekanan dan hikmah ini, syukur seorang akh..sahabat yang tidak kusangka berubah perwatakannya dari Nilam Puri dulu tanya aku samaada aku punya kumpulan belum bagi subjek tersebut..dengan pandangan terkebil2 sb aku tak thu kata kena bagi kumpulan aku jawab tak..takdir Allah menyebelahi aku,kini aku punyai kumpulan bt subjek itu dengan seorg sahabat yang cerdik tentang selok belok komputer dan bertangjawab orgnya..

dalam clss aku ade seorag ukh yang mg kurang oky sikit..sudah bahagian dia...berat untuk org bertanya ukh nk grup ngn kami...aku sendri pun akui aku mcm tu jgk..tp aku kurang rapat dgn beliau..kebetulan tutorial kami asing clss..

sengaja aku tanyakan sapa grup dgn ukh tersebut pada kwan lain yang tudungnya juh lebih lbuh dari tudung aku...dah standart telekung kot...

jawapan yang bt aku istigfar dlam ht.. Ya Rab permudahkan urusan anak2 ku nt diwaktu mrk merasa bagaimana hdp nya disini,,jauhkan ank2 ku dari sikap aregon perempuan yang bertudung labuh tadi..

name je senegeri, same spesis tudung,same agame anut,tapi tak de rse simpati antr satu sama lain...dlam dakwah konon ukhwafillah..tp dlam stady sendri2..
aregon jwpan diberi lebih kurang cm ni...
"sekarang ni kena tny sendri,kene cri sendri grup..." klo tak mo segrup pun plg tidak tonjolkan sedikit kita msih kasih pd ukh tadi namun tak kuat untuk memikirkan hal dia jika ukh tadi tak usha lebih..
kwn2 benda remeh ja kan... tp ingatlah ujian itu kadang2 datang bila kita meremehkan sesuatu, dan Allah uji kita dengan yang remeh itu seakan berat buat kita..

aku sendiri tak berapa baik, malas amal, tak ikhlas dan sebagainya..tapi itu hubungan ku dengan Khaliq ku...aku bisa bak kata org nusantara untuk kembali dengannya..monolog dengan Robbul Jalil ini dalam qalb yang dicipta untuk ku luar biasa sekali... tp dengn ciptaan Khaliq ku yang lain.aku tak bisa berdialog dengan hati mereka..jadi berhati2lah sahabat ku dengan musibah yang melanda mrk yang disekitar kita..jgn terlalu sombong merasa diri berusha sepnuh sudah lantas org lain dengan pantas kita pandang rendah, mcam tak tahu pape, mcm dungu,sekali Allah nak uji bukan pada ilmu didada, tp pada perangai anak2 kita... mcam na? mampu nk hadap ke? dikurnia anak2 yang lambat iq nya..mcm mn? mampu nk melihat org lain merendahkan mereka?

bukan tujuan ku untuk mengata mrk yang bertudung labuh dan sebagainya..bahkan aku mengagumi mrk krn kemampuan mrk untuk berjilbab besar krn aku tiada kekuatan untuk itu...namun jika pakaian itu tidak kau sarung dengan hati mu skali, aku bimbang keras hati mu mgkin menyama dengan mereka yang lokasinya dekat dengan mikraj Rasul saw, berkopiah tapi kejamnya tak terfikir di hati, yang juga menutup aurat di bumi Arab sana tapi berpepang pada salib2 mereka.. syukur lidah mu msih mentauhid kan Allah..Moga
Ya Latif melembutkan hati kita dengan kasih dan sayang.


renungkanlah...manusia ialah insan yang mudah lupa...tp itu bukan alasannya untuk terus leka..

0 ulasan: