BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mAi cRi kAt Sini

Monday, January 18, 2010

budi bahasa

dengan nama Allah yang maha pemurah dan penyayang..


hari ni 18 januari antara tarikh yang hampir menyebabkan aku berbelanje tanpe sb munasbah kepada IPTA ku yg mahal ini..

semalan tarikh akhir pengesahan subjek kitorang dan bukan sje aku malahan kwn2 navy len pun turut hilang ingatan nk sahkan subjek...

td lebih kurg jm 3 lebih aku blik kolej jap b4 proceed clss yg strusnye jam 4 ptg...dah smpai bilik nk g jemur bju tersermpak ngn member navu gak...tp aku tak bpe rpat ngn beliau..dan pnh berselisih tekak mse traning mgu lpsnye...tp beliau oky je ngn aku...hurm back to the story begin...aku nmpak die dan trus tegur..hg nak pi mn? die hbq nk p skr stand for seksyen kemasukan dan record for student UM katanye sal mslah pndftran subjek...
Ya Allah aku pun bru teringat

(rest for azan magrib)




aku pun tak dftr lg dan tarikh dftr subjek expired smlm..
member aku nme yani td trus ajak p skr...smpai skr aku jmpe ag sorg mmbr navy yg lupe daftr beramai2 ngn kengkwn kuliah die...dirg dh reke alasan tp aku tak de..then pe lagi belakon jd geng yg sme...kononnye kami tk dpt dftr sb kursus bi tak pasti dpt msuk ke tak bla4.....

then sume diarah kan serah kad matrix...sume bg...kami lebih kurang 7 org time..aku ies yani iej while yg len amek muamalat (tak ingat kod depa) time aku ja kerani tu tny sikit...de conversation la plk..antara diolog kami..

kerani : aiseh kamu ni ies lah plk
aku : haah...sy amek sains gunaan
kerani : jadi knp kamu tak dpt dftr
aku : errrrrrrrrr...sy tak dpt kursus tu...

kerani : aik! npe tak dpt lak
aku : errrrrrrrrr sb subjek sy bertmbung
kerani : clash?
aku: haah..klo tutor leh ubh ag tp kuliah masalh..smpai la ni pun msh de ttr sy yg blum kompem ag (tbe2 plk aku ckp loghat kedah beb)
kerani : ni bpe jam kredit?
aku : 19(pd hal aku tak ingat)
kerani : aik ni 21 ni...
aku : (mati lah aku matilah aku...owh my goddddddddd)
kerani : owh palapes..
aku : haah sy plpes.
kerani : ok nah (dah setel)


fuhhhhh...temu ramah dah berakhir...lega2...bru aku rse oksigen msh cukup ag kat bumi ni..


akhir skali aku sgt bersyukur pd Allah yng menetapkan perjalan aku slm ni dan akan dtg..
sllu lah kite mngharapkan hny pada Allah..tp mst de ushe lah..

ble aku pk2 blik, yani bru je brase ht ngn aku... dan mse aku tersermpak dgn beliau jm 3 ptg td aku tringat insiden mse training..tp aku lmbtkn ht tegur die tny nk p mn...klo aku kraskan hati bt ego alamknye kne dende 15 rggt untuk 1 subjek..dh le sem ni full kot aku amel..
21 jam kredit = 6 subjek
6*15= 90
RM 90 free je kot kne byr kat Universiti Mahal ni...syukur..
kejadian ni bt aku insaf dah teringat zikir dalam Mathurat yg doa pny phase..
"janganlah Ya Allah, Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami walau untuk kadar sekelip mata atau kadar yang lebih pendek dr itu"

bayangkan klo kite mentdbir diri ini sendri..entah bile ingtan aku akn dtg tuk dftr subjek td..tah2 sampai grad pun aku tak sah kn subjek...grad pun grad sensorg..sb pe kes nk grad klo subjek pun tak sah lg..

bnykkn lh rse kehambban dlm diri kita yng kita ni lemah dan sangat bergantung pada yang Maha Tinggi itu..Allah Robbul Alamin... selain itu murah kan rasa memaafkn dlm diri..dan berbudi bahasa lah kita dgn envoirement kita...

aku duk aras 4 di kolej ni..npe tak duk aras 5? sb kolej ni ade 4 aras je.. huhuhuhu..
hurm sni de mcm2 bangse..bkn nk ngutuk tp bangse yang len ni cm berat bibir nk senyum berat gigi nk angkat untuk bertegur.....klo kami pun ikut sama tebiat depa aku rse mau rse duk dlm reban ayam yg mn ayam2 nye cerdik2 belake...huhuhu..

oleh itu marilah kite berbudi bhse plg tidak pun sesame org yg kite knl.... :)

dek budi bhasa yang Allah lhirkn dlm diri aku siang td lah aku selmt dr dende almost Rm 100 hr ni..Syukur pada Mu Ya Allah...moga Kau kekalkan sft berbudi dan berbahasa itu dlm hdup ku....

aku insaf dri ini ya Rob...setelah sekian lama Mathurat ini ku biarkn tersisip di tepi2 kitab yang lain... hati dan lidah ini kembali rindu untuk menikmati bait2 nya yang disusun oleh Asy-Syahid nHasan Al-Banna....kurniakan daku kekuatan untuk mencintai nya merinduinya Ya Allah..

akhir kalam...ku pohon Pada Mu Ya Rahman lembut kan hati2 kami sperti mana lazimnya hati2 para kekasihMu..

WAssalam....

0 ulasan: