BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mAi cRi kAt Sini

Tuesday, January 19, 2010

bangsaku SEDAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SESAPE ADE MEMBER2 KAT UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU (UMT) FORWARDKAN EMAIL NI…SOH CARIK BUDAK NI! TAK SEDAR DIK UNTONG…

dah dgr pe yg diorg fikir tntag kite..??

aku bce mule lah rsse sgt kecewe ngn kerajaan yang bukk ruang bsr kat dak2 mte sepet ni di Um...maklumlah uni kami uni half gov...so education is a part of politic game..

tp aku tak kate sume nye merekle cm tu..de jgk sorg yang ku knl bt keje segrup ngn aku...sgt amek bert sal aku dpt note tak ke hape ke..siap bg note senior diorg lagi..

untuk pengetahuan semua..kat uni kami sllu de tampal iklan kdg2 smpai dlm toilet..tp sume bhse mreke..kadg2 aku kompius nme mcm tu skali nk rahsie dr kaum len..

diorg pass note dr senior ke junior... they make sure sume junior dapat info fsl ape22they make sure junior work in group..they make sure tak de yang tercicir..
they make sure yang pandai guide yang kurg ni...thay make sure yang kurg pandai dpat train secukuonye to pass the exam and so on..

dan diorg tak suke grup ngn kaum len klo kaum len tak bg pape manfaat kat depa..

bg aku mg slh sistem pndidikan kite..spe yg reke..?tak yah le aku ckp..tak kan obama plk kan...
but can we fight them?
yes but not this time..kate2 para ulama' kebaikan tanpa strategi lebih buruk (tak membawa kejayaan) dari keburukan dengan strategi... so for this moment layannnnnnnn je..till one stage we fight hbs..tp jgn lyn je smpai nmpak cm kite ni lembu bodo yang smpai u...


only thing that cn fight them is education..grap back the kaouta untuk kite yg terbuke mkin luas untuk depa atas alasan depa menyumbang pada pendidikan kita dan sektor2 len dgn kebijaksaan mrk...

diorg sme je..tak adil Allah cipta kita ni beze kebijaksaan ikut bangse...tp pe yg diorg bt..diorg jge dak2 diorg yang blh mmbwe kpd kejayaan..

yang pandai jar yg lemah..yang lemah ushe to be better..


aku lihat situasi dak2 kite lain..
yang pandai bg diorg korg kne lah usehe bla3...yang lemah sb aku pnh brade kat situasi tu..bkn tak nak ushe,,just no guide..tak thu where to start...tak slh kn guide c8...note pun..klo ko tak tny jgn hrp..wlu dah knl lme...asobiah kuat kot...
huu..tah aku analisis je..klo salh slah lah..klo btl, btllh...

aku nmpk je jns yang menempel je pun ngn kepandaian kwn...tp tgk org len cm bengap sgt je...

pepun kerjasama tu penting ngn ushe....sme2 mjukan bngse..yang bijak bantu yg kurang thu..yg kurang thu bile dh di guide ushe lebih c8...

kdg2 pelik aku tgk some of my clss membr...bngge bkn men ag bile thu pp...tp die thu pun asal dr partner die explain..then org len cm hard to share partner die pny knowledge...kne ushe sndri r...
huhu..blagak dan lupe dri..

aku hrp aku berjaye coz aku nk tlg dak2 aku yang selme ni dianggap PIG oleh kaum yang mkn PIG...

kne pijak...bukn cre aku bls dengan menendang..tp bls denagn mendongak ke atas (berjaya)....

ps/ org islam (dak mlayu kite) akan berjaye only if we follow oyr ad-din rules...only with that we cn save our dignity...







0 ulasan: