BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mAi cRi kAt Sini

Sunday, February 27, 2011

m@kbUL yAnG peRlu d!b@y@R


Bismillah....

"ku biar kalam berbicara mengurai maksud nya di jiwa
agar mudah ku mengerti segala yang terjadi sudah suratan ilahi"


seawallnya sedihku tebal, tenang ku menipis, klo bercakap tentang iman lagilah, kulit bawang terlebih layak menggondol trofi ketebalan, semangat hidup merudum turun...bru ja berhajat2 meninggi bata semangat, hbs suma elemennye lenyap...

argh!!! knpe?
ada buku2 yg ku robek isi jantungnye buat mententeram litar pukang hormon ku yang tak seimbang,
dimana sedih gelisah marah, ngtive ini mudah sgt membuakk didih....
"secawan teh pengubat letih" karangan hasrizal abdul jamil @ saifulislam...
mafhumku......
diusia ku ini perubahan antara fasa matang dan dewasa mula menjengah, justeru perkara remeh sbgini sememangnya mudah terjadi, pandai2 lah membawa diri, pandai2lah menyendiri......

hatiku meratib doa. semakin kencang tanda putus asa pada manusia...lalu ku pohon berikan ku yang satu itu yang sangat berharga...aku hanya mahu yang itu...pintaku....

fikirku...mungkinkah dapat???mungkinkah makbull??????
tak lama hati meratib doa meminta2, ya bunga2 makbul itu datang tanpa kusedar....





dalam ambang tak sedar diri itu, aku sedih, aku gelisah..knp?? sewenang nya aku terkena???msti lagi???sdg namamu dlm doa knp sewenang aku terkena...ikhlas ku tenggelam..masih adakah pahala??? tak malu punya diri, sudahlah ikhlas tak pasti masih lagi tny itu ini.....


aku tak putus asa,
darah jawa sememangnya ada dlm jiwa,
sekadar inginkan
kepastian, dimana titik ku...
terus mengasak maklumat yang ibarat menoreh urat sendri....



sewenangnya...knp....

hilang tenangku bkn skdr seketika, hilang nya damai boleh tahan lamanya....

meratib lagi doa di hati,,,Ya Allah pemilik segala hati, Raja segala jiwa....resahku menyambar, jinakkanlah....apa semua ini Ya Khaliq....beritakanlah.....

(-_-) alhamdulillah....ini bunga makbul yang perlu ku bayar,
krn aku pinta yang satu itu maka dilarikan yang lainnya,
krn aku pinta yang satu itu maka dijauh kan hati mrk...
sb itu lah ku rasa sewenang-wenangnya...
sb itu lah bunga makbul yang perlu ku bayar...


(-_-) alhamdulillah....bunga makbul ini ku byr sedikit demi sedikit
sakinah mula menjengah.....waras kembali pada suhu yang lojik...
untuk brapa lama???
aku x pasti..bukan urusan ku bukan jua aturan ku....


cuma padaNya Allah (-_-) Alahamdulillah


"ku biarkan pena menulis meluahkan hasrat dihati moga trubt segala keresahan dijiwa "



"aku telah pun sedaya tak melukai hatimu mungkin sudah suratan hidup ku kasih yang lama terjalin bederai bagaikan kaca"


pecahan2 kaca itu lah bunga2 makbul ku... (-_-) Alhamdulillah


0 ulasan: