BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mAi cRi kAt Sini

Monday, May 2, 2011

~~~ hanyut```````

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM

dimana arus kumula hati yang berbunga..ahh, ada yang suka dan yag kecewa ada yang jelek memandangnya ada yang tidak heran ada atau tiada..

pedulikan semuanya bilamana aku rasa hanyut....
pedulikan semuanya bilamana aku gagal menjaga..
pedulikan semuanya bilamana aku ingkar titipan hati saat2 berderai terhempas....
 pada seorang teman aku mengadu perihal sendu dan keliru...
pada seorang teman yang memintaku jawapan pada persolan islam yang jika kau tahu teman aku tak layak menasihatimu...malu..
mujur titip teman itu mendamai rasa yang bergetar dengan air mata...

sujud ku itu pernah ada petanda, ya nyaman ku rasa..tp itu tanda apa...sujud-sujud seterusnya tiada berita menjadi petanda...aku mengadu lagi perihal sendu pada sang teman....
katanya jangan putus asa, teruskan sujud mu...
teman kini bukan lagi petanda menjadi masalah utama....ya pasti aku sujud lagi...

aku kini hanyut dan merombak pada yang lain...aku kini mula berimaginasi tinggi...aku kini mengingkari pesannya hati....
rona positive itu ada tp tahap yang mana, pesan ht ku....... sampaikah level itu....

aku bimbang teman aku ditegur lagi kerana aku hanyut..
pedulikan yang kecewa pedulikan yang tak suka pedulikan yang sama2 menyokong saya...
aku terlebih bimbangkan hanyut ku dan kesan ombak respon ku....aku ingkar kata hati..aku ingkar bisikan nurani..aku takut ditegur lagi...

arg! kau yang memaksa aku melayan hati mu pernah mengambil kira kesukaan ku????layak kau medorong ku merasa sedih mu sedang kau pernah gembira dengan bengkak-bengkak mataku....
ya nisaa...islam itu umatnya bersifat pemaaf...arg!! ya aku ingat pesan dia, raikan perbezaan kita...aku ingt pesan teman xsalah menggembirakan hati orang, tapi hati kita,hati kitalah..







0 ulasan: